26 July 2016

Post diet problem

Dulu, masa aku rasa berat makin naik sebab ayah suka bagi makan malam-malam, aku mula lah nak diet. Dan biasanya diet tu kelaut je sebab setiap kali ayah bagi makan, and his cooking skills takyah cakap la, ayam masak merah, lempeng kelapa, nasi kerabu, mee bandung, nasi briyani, nasi tomato, cakap je aku nak makan ape. Nanti tetiba dia akan panggil, "Aleah, ni ayah teringin makan ni, ayah masak banyak pulak" dan semestinya makanan itu untuk aku sebab ayah duduk sorang je kat matrik ni. Mak kat Johor jaga Ayuni dan Anis. Jadi berat dari 40kg terus pam nak meletup jadi 65kg uols! I iz sedih tapi happy jugak sebab makan sedap-sedap! Semakin lama aku rasa macam baju makin ketat & since aku memang bawak baju yang penting je keluar dari rumah lama dulu, aku kena diet kalau tak mana nak cari duit beli baju?

Ok dan habis matrik, tak jumpa ayah lagi, so aku pun mulakan misi diet sihat. Aku tak boleh diet atkin (even orang kata berat senang turun) sebab aku perlukan carbo. Kalau takde carbo sehari rasa macam tak makan setahun. Exaggerate sangat Zzzz. 

Alasan mula-mula aku diet, baju semua ketat dan taknak beli baju baru. Kuno sangat reason kan. Hoho! Tapi sekarang bila hidup dah stable sikit, keluar pulak alasan baru, em baju sedia ada dah makin besar, mungkin sebab aku dah terlebih diet. Jadi kena cari baju baru jugak. Nampak tak permainan kat situ? niat asal memang lari dah! sama je lastly aku kena cari baju baru hahahahaahaha. Girls will always be girls. Baju dah nak tinggi KLCC dalam almari pun, masih keluar ayat yang sama,

"Hem nak pakai baju apa? Baju takde la"
"Baju ni bosan rasa dah pakai 80 kali"
"Baju ni nampak gemuk"
"Baju ni nampak pendek"
"Baju ni terang sangat"

*Cakap je la nak beli baju baru ape susah LOL* 



Just sharing idk it is true or not, sebab kalau ikut sini aku dah tergolong dalam golongan underweight tapi kalau ikut BMI masih berkadar normal (Dari few years ago overweight! Underweight salah, overweight salah, pompuan sangat hehe) I'm 152cm tall but my weight is less than 52 LOL. Erm tinggi tu dediam sikit eh ;p

XO
.