08 January 2017

Hamba

Sebagai hamba, aku selalu goyah. Bukan kadang. Selalu. Bila rasa penat dengan dunia. Bila rasa letih nak kejar apa yang didepan, bila tak selalu dapat apa yang hati nak. Tapi, out of nowhere this heart always thank to Him that He always make me accept everything and back to Him.

As a human, we can choose. When He took something from us, we choose to walk away or build our trust again and accept everything. We are the one need to choose to be better or vice versa.

I've been in both conditions. Yes, I used to be ungrateful servant. Masha Allah. But when I slowly begin to find what makes me feel so calm and peaceful, I found Him. I found the serenity and He took my worries.

Mencarilah dan terus mencari wahai hati yang berkelana. Mencari dan berdoa semoga kita ditemukan dengan apa yang hati kita mahu.

Tapi, aku berharap saat kau temukan apa yang dicari, kau bertemu Dia. Yang menciptakanmu, Yang memberimu nafas, Yang mengizinkanmu berkelana di bumi ciptaanNya, Yang mengizinkanmu merasa cukup dan Yang menenangkan hatimu.

.