12 June 2016

How to overcome skin breakouts?

Nak raya selalu jadi skin breakouts sebab konon-konon nak flawless macam-macam try tapi end up jadi lagi teruk. Sape camni, bertabah lah T__T

Aku, haritu sebab nak try masukkan satu serum ni dalam my online business. Ig --> @ailybeauty sebab aku sejenis manusia yang kalau nak jual something, aku kena percaya sendiri dengan benda tu. Sebabnya, aku mungkin tak keturun darah meniaga Mama, sebab aku tak berapa nak suka berniaga lagi-lagi benda yang aku tak tahu. So, aku pon cuba la satu serum ni.

Sebelum ni pernah breakout jugak sebab makan seafood terlampau banyak konon-konon biasanya takde effect pon! But yeah.... Pegi kelas pakai face mask uols! Sebab muka rashes merah-merah lepas tu bila kering dia jadi coklat, and it takes time to heal too! masa tu aku sem 3. Dah la kena buat event macam-macam. Low esteem sangat. Nasib baik masa tu haze, so konon-konon pakai mask sebab haze Luls.

Masa tu aku jumpa Moraessential. Gerak hati suruh cuba je, sebab dia natural. So aku try and it's more than better! Lepas pakai terus hilang pedih, (even kulit parut lambat nak hilang sebab Argan Oil Mora ni natural, and it's work slowly on my skin, just nice for me (or even I can say Incredibly nice? Hehe). Sebab hilang pedih) Lepas tu aku decide nak mula business. Sebab aku rasa nak share MORA.

Lepas dah ok dengan MORA, aku try la the other serum konon nak masuk dalam my new small company ni hehe. Nak jual jugak, so aku yang kena try dulu. Kalau dak, macam mana nak yakinkan orang kan? (Stop using MORA for 1 week, then apply that serum [benda ni jadi masa aku nak habis intern dalam bulan 3 tahun ni (2016)] . Lepas tu, naik jerawat kat dahi yang kalau picit tu dia keluar yg panjang-panjang warna putih tu. Supposedly tak picit, tapi aku sangat lah tak tahan dengan benda kecik-kecik kat dahi ni, lepas tu aku picit la. Laaaaaagi banyak uols! kat pipi, kat bibir, kat hidung! Ok that's skin breakouts! What to dooooo?!!

 Ni amik yang kat dahi je. Yang AFTER tu, lepas 2 minggu. Serious, taknak try jual benda lain selain MORA dah! Memang nak stick guna MORA dan jual MORA. Sebab nak share something yang memang berguna untuk rakyat sejagat =') Taknak la harm kan kulit orang kan. Nanti doa orang teraniaya makbul! Tak berjaya hidup ;p

So what I did for this past 2 weeks 

#1 
Wear face scrub. Setakat ni ada dua yang aku suka. Himalaya dengan St Ives. Since Himalaya tak boleh pakai hari-hari, aku pakai Himalaya Scrub tu 2 kali seminggu, St Ives ni setiap hari everytime nak amik wudhu. So 5 kali sehari.

Skin will turn red after that sebab aku gosok taknak bagi tempat lain naik pimples jugak. Nak bagi kering, and less opportunity for the bact to jump into another pores.

St Ives worth RM15 ++ can be found at watson.
Moraessential Argan can be found by whatsapp Miss Aily. Please visit her ig ;p
About to use the next bottle of this scrub! love it to the max! 

#2
Memang kulit akan jadi extra kering sebab supposedly scrub memang pakai 2 kali semingu jer. Tapi kat St Ives ni tulis boleh pakai hari-hari. So yakin lah sikit, even kalau nak ikut texture, St Ives lagi kasar dari Himalaya. Himalaya face scrub macam yogurt. 

Bila dah kering, I will apply MORAessential argan oil. So kulit boleh balance and neutral the pH. Lepas tu dah happppyyyy sebab Miss Pimples dah tak naik lagi! Pakai scrub after 2 weeks tu, (now) dah 2 kali/sekali sehari je. Dan kulit jadi smooth and lebih cerah! =)


So this is my soul. 
aci tak nak tulis visit my ig? Hehe
[link]

xoxo!

.